"A mozgás az egyik legfontosabb eszköz, melynek segítségével az idegrendszerre lehet hatni. A mozgásfejlődése és a központ idegrendszer érése szorosan összefügg, melyek biztosítják az értelmi fejlődést. A fejlődés során megvan minden mozgásnak a szerepe, melyek az idegrendszerben különböző érési folyamatokat aktivizál, melyek elmaradnak, ha a mozgás is kimarad. A percepció fejlődésében is lényeges szerepe van a motoros készségek fejlődési szintének. A fogalmi gondolkodásnak előfeltétele a percepció, és ebből következik, hogy a tanulási zavarok kompenzálásához, megelőzés éhez a motoros és percepciós készségeket kell fejleszteni. A különböző tematikai egységek egymásra épülve jelennek meg a programban (idegrendszeri sajátosságok, tanulási és viselkedési problémák, fejlesztési lehetőségek néi játékkal, táncos fejlesztési lehetőségek ). A készsége és képességek folyamatos feltárása után kerül sor ezek elemzésére, a fejlesztési lehetőségekre és ezek mindennapi alkalmazására a népi játékokon keresztül."
(forrás: http://igyteddra.hu/komplex-fejleszto-pedagogia/)